Palmarès

- Campió d'Espanya elit de duatló carretera 2010
- Subcampió d'Espanya elit duatló carretera 2011/2012/2013
- Campió d'Espanya júnior de triatló 2010
- Subcampió d'Espanya sub 23 de triatló 2011
- Subcampió d'Espanya sub 23 duatló de carretera 2011
- Campió de Catalunya de duatló carretera 2010/2011/2012 /2013
- Campió de Catalunya de duatló de muntanya 2011/2012/2013
- Subcampió de Catalunya de Triatló 2012
- Subcampió de Catalunya de Triatló de Muntanya 2012
- Guanyador de la Lliga Catalana de duatló de carretera 2010/2012
- Guanyador de la Lliga Catalana de duatló de muntanya 2011

dimecres, 25 de gener del 2012

AVUI CONEIXEREM A SERGI RODRIGUEZ;




Des de el club volem que tots els que formem part d’ell, ens coneguem, doncs moltes vegades sentim a parlar d’algú i no sabem massa de qui parlem. Així doncs poc a poc anirem acostant tots els integrants del CERRR IGUALADA, per tal que ens expliquin una mica les seves opinions esportives. Començarem aquesta secció amb el personatge de la setmana que a sigut al SERGI RODRIGUEZ que a la cursa de Sant Antoni del cap de setmana passat va aconseguir un setè lloc i un gran marca a la distància de 10.000 metres


El meu nom és Sergi Rodríguez Batista. Integrant del CERRR Igualada. Atleta i duatleta. Actual subcampió de Catalunya de duatlò.

Millors marques personals en atletisme 31:16 en 10 kms i 1h10’04 en ½  marató.

 Visc a Cervera (La Segarra). Tinc 28 anys. Casat. Treballo com a electricista.

1.       Com afrontes la temporada 2011-2012, després ja de haver fet bona part de la duatlò de muntanya i ara enllaçar-ho amb el duatlò de carretera ( abans de ser pare). Desprès seguiràs, t’aturaràs ??

Bé doncs a diferència d’altres anys, aquest hivern me l’he pres amb una mica més de calma en el sentit de que no he competit tant i he pogut acumular bastants kilòmetres de running que crec que em serviran de base per poder afrontar els intensos mesos de març i abril on quasi cada cap de setmana estaré competint tant a nivell català com a nivell estatal.
Sincerament no estic gaire obsessionat en pensar que pot passar la temporada vinent. Sóc conscient que el fet d’estar esperant una criatura suposa tot una sèrie de responsabilitats i atencions i que tot això condicionarà el meu rendiment esportiu., Però de moment estic centrat en aquesta temporada i procurar fer-ho el millor possible.

2.       Quina valoració et mereixen els circuits de duatlò tant de muntanya com de carretera

Doncs la veritat és que Catalunya compta amb uns excel·lents duatlons tant de carretera com de muntanya fruits de l’enorme esforç que realitzen tant les entitats organitzadores com  la federació, tot i que considero que aspectes com l’absència de premis en metàl·lic o el mal marcatge d’alguns circuïts que ja m’han causat algun problema, són aspectes a millorar.

3.       Quins son per tu els rivals que veus mes difícils de superar amb les dues disciplines i a la vegada els favorits.

En duatlò de muntanya està clar i tinc més que assumit que hi ha una sèrie de du atletes que tenen un domini i una tècnica a sobre de la mountain bike increïbles i que per molt que m’hi esforcés mai arribaria a assolir. Tenim la gran sort de comptar amb l’Ever Alejandro Gómez en les nostres files però n’hi ha molts d’altres com l’Aleix Fàbregas, Pau Zamora, Francesc Freixer...

En duatlò de carretera hi ha un grup força nodrit de du atletes que poden optar a les primeres posicions però la gran sort és que molts d’ells com en Roger Roca, Albert Moreno, Isaac Duarte, Jaume Consola són companys d’equip i un grup magnífic. A part dels nomenats també hi ha els integrants del Reus Ploms Xavier Torrades, Eduard Queralt, Rafael Parés, Josep Viladoms...

4.       Com et trobes al CERRR IGUALADA

Aquesta és la tercera temporada en aquest club i francament m’hi trobo molt i molt bé. A més a coincidit amb els meus millors anys esportivament parlant, cosa que reforça el fet que m’han rebut i tractat de manera excel·lent.

.       Quina opinió et mereixen els companys del equip ?

És un club amb força socis i degut a la meva falta de temps i el no poder-me desplaçar a entrenar a l’estadi tot el que voldria, no he pogut conèixer  a tots els seus integrants. Això fa que amb els que major relació i amistat hagi establert sigui amb els que veig habitualment als duatlons, i ,francament, tot són unes magnífiques persones i crec que formem un gran conjunt.

6.       Quins projectes o proves tens especial interès aquesta temporada per fer-ho be?

M’interessen sobretot el Campionat de Catalunya i m’agradaria fer un bon paper al Campionat d’Espanya, més que res per treure’m l’espina de l’actuació de l’any passat ja que vaig abandonar.

7.       Quina planificació fas a l’hora de entrenar per preparar  aquestes dues disciplines?

El meu handicap principal és la falta de temps. Normalment entreno 6 dies a la setmana. Entre setmana em centro en la carrera a peu arribant a acumular en períodes de càrrega màxima uns 90 o 100 kms en 6 sessions. També procuro compaginar-ho amb algun entrenament de bicicleta curt però intens en rodillo. Els entrenaments llargs de bici els procuro deixar pel cap de setmana, ja que es quan puc acumular mes hores i kms arribant a fer-ne uns 250 kms en períodes de màxima càrrega.

8.       Faràs triatló aquest any?

Acostumo  a fer-ne algun cada any però més per diversió que res més.

9.       A banda del esport quines aficions tens mes?

Doncs m’encanta viatjar, el cinema, últimament m’ha donat també per la fotografia, també m’agrada molt la història i sóc capaç de passar-me hores i hores llegint o mirant documentals sobre èpoques passades!

1.   Quins entrenaments estàs  fent actualment. Tens entrenador?

No tinc cap entrenador. De moment he arribat on he arribat pel mètode que jo anomeno assaig-error. Mica a mica i any rere any he anat perfilant un sistema que crec que s’adequa bé a les meves característiques i a les meves limitacions horàries. Alguns entrenaments que recordo de l’última setmana de carrega abans de fer 31:16 a la cursa de Sant Antoni vaig fer 3 x 2000 a 3’08”/km + 2 x 1000 a 3’02/km i 2’58”/km  i també 10 x 500 a 2’40”/km- 2’45”/Km.



1   Si vols afegir algun comentari, que els diries a tots els principiants de aquest esport?

Afortunadament vivim una època en la qual la pràctica esportiva s’ha popularitzat moltíssim. A tots aquells que fa poc que en practiquen o que s’ho estan plantejant els hi diria que l’única manera de gaudir i  disfrutar amb la pràctica esportiva al principi és escoltar el cos i fer només el que us demana, no forçar en excés i marcar-se objectius assequibles a curt termini. Aviat veureu que la pràctica esportiva us aporta avantatges en qualsevol aspecte de la vostra vida i us sentireu millor amb vosaltres mateixos!


2 comentaris:

Anònim ha dit...

Grandissim atleta i millor persona.
A la foto s'assembla al Presi no??

Anònim ha dit...

A nivell competitiu és molt bo però hem quedo amb la seva humilitat. Una gran persona.

Josep Martí