Palmarès

- Campió d'Espanya elit de duatló carretera 2010
- Subcampió d'Espanya elit duatló carretera 2011/2012/2013
- Campió d'Espanya júnior de triatló 2010
- Subcampió d'Espanya sub 23 de triatló 2011
- Subcampió d'Espanya sub 23 duatló de carretera 2011
- Campió de Catalunya de duatló carretera 2010/2011/2012 /2013
- Campió de Catalunya de duatló de muntanya 2011/2012/2013
- Subcampió de Catalunya de Triatló 2012
- Subcampió de Catalunya de Triatló de Muntanya 2012
- Guanyador de la Lliga Catalana de duatló de carretera 2010/2012
- Guanyador de la Lliga Catalana de duatló de muntanya 2011

dijous, 6 de setembre del 2012

CAP A PONTEVEDRA AMB ROGER SERRANO


PARLEM AMB ROGER SERRANO

A manca de un parell de setmanes per el campionat d’Espanya de Triatló parlem amb aquesta jove triatleta de només 21 anys que enguany esta fent una gran temporada

EL PROTAGONISTA, ROGER SERRANO
  
Com classificaries la teva temporada actual, plena de victòries i pòdiums a gairebé a totes les curses?

Aquesta  ha sigut una gran temporada. He assolit dos títols absoluts molt importants, a nivell nacional i autonòmic, i molts pòdiums en carreres de la lliga catalana i espanyola, però el que més ressalto és que m’he pogut demostrar ami mateix, que amb esforç, constància i sempre amb ganes, puc arribar a aconseguir grans fites. Clar, si ho he pogut fer en l’àmbit esportiu, per què no en la meva professió? 

Has assolit els objectius que qualsevol esportista es planteja al inici de la temporada?

Realment els meus objectius no eren guanyar cap cursa, sinó entrenar i millorar en les disciplines. La temporada passada estava molt lluny d’aconseguir la forma física que tinc ara mateix i la veritat no pensava en que pogués guanyar cap d’aquestes curses.

No se quins objectius tenen els demés esportistes, però de ben segur que jo he assolit els meus i amb creix!

Quina consideres la teva millor cursa del any
I la pitjor, perquè?


La millor cursa, sens dubte, ha sigut el classificatori pel campionat d’Espanya. No la considero la millor pel resultat, ja que vaig quedar tercer, sinó perquè en aquella cursa em vaig adonar de que els entrenaments estaven donant els seus fruits. Vaig ser capaç de donar la cara en la major part del circuit en bici, escapat amb quatre companys més i  culminar la cursa amb una magnifica cursa a peu, on tot i patir una petita davallada moral, vaig adonar-me’n de que ja m’acostava al nivell dels esportistes que fins ara eren referents llunyans.

La pitjor cursa, no per sensacions, sinó per estrès i per acabar enfadat, va ser el campionat de Catalunya de triatló cross, on la mala organització va fer que em perdés múltiples vegades i em passés pel cap la pitjor sensació que un atleta pot tenir mai: pensar en la retirada. Puc acabar l’últim, que mai deixaré de somriure, però acabar enfadat i amb ganes d’haver-me retirat...és el pitjor que em puc esperar!

Vas a Pontevedra amb algun objectiu concret ¿  top 10 ,  top 5 , guanyador ……

Vaig amb l’objectiu de poder sortir en el primer grup de l’aigua, de poder lluitar sobre la bicicleta amb noms com Javier Gomez Noya, Fernando Alarza, Mario Mola i que em facin treure la llengua abans de començar a córrer. Vull veure com es baixen a córrer al meu costat i vull que m’ensenyin tot el que em falta per poder estar al seu nivell. Com més ràpid i més temps en treguin a la cursa a peu, més ganes tindré d’entrenar per la temporada següent, i així, fins que pugui entrar a meta amb ells.
La posició no és rellevant.

Qui consideres que son les teves rivals mes importants, i que to posaran difícil a l’hora de aconseguir un bon resultat?

La veritat és que l’únic rival a batre sóc jo mateix. Competeixo en categoria sub-23, i això vol dir que competiré contra Mario Mola, Fernando Alarza, Vicente Hernandez, Uxío Abuín i Ricardo Hernandez entre molts d’altres, tots ells triatletes internacionals i la majoria d’ells amb podis en carreres internacionals.
 El nivell és massa elevat com per poder o voler buscar-se un rival...

La preparació per aquesta prova, va per el bon camí?

Per molt bon camí! Tot i patir una petita complicació muscular que m’ha fet baixar bastant la càrrega d’entrenaments d’aquesta última setmana, la pretemporada que he realitzat i tot el transcurs de la temporada m’ha fet arribar a un nivell que puc considerar més que excel·lent en comparació a l’any passat.

Dins de aquest mon del duatlò i triatló quin esport consideres que domines millor i quin es el que et costa mes ?

Ara mateix sobre la bicicleta és on estic més còmode i quasi que podria dir que corrent a peu començo a tenir més confiança que nedant. És graciós...Un nedador que diu que te por de l’aigua!

Explica una mica els teus entrenaments que t’han dut a aconseguir que la temporada de la forma que  ho estàs fent.

Una setmana, per posar un exemple, de la preparació per aquest campionat d’España ha sigut 95km de carrera a peu, 300km de bici de carretera i 20km de natació.
No totes les setmanes han sigut igual d’intenses ni igual de voluminoses, però més o menys totes s’han acostat a les 20 hores d’entrenament. Quan no corro tant, vaig més en bici, i al revés.

Penso que mentalment estàs molt segur de tu mateix. Que a canviat amb tu, al entorn que hagis tingut aquesta transformació tan positiva en aquesta disciplina esportiva?

No ha canviat res importat, simplement me n’he adonat que entrenant m’ho passo molt bé i que el triatló és tot un estil de vida. És evident que ho compagino amb la carrera de fisioteràpia i amb la música, i crec que el haver trobat l’equilibri entre totes aquestes tres coses m’ha donat una confiança molt gran a l’hora de fer les coses. També he de dir que no tinc cap mena de pressió en quant a resultats esportius, ja que tinc claríssima la direcció de la meva vida i del meu futur laboral, i crec que això em dona encara més confiança a l’hora de competir i entrenar. Ho faig perquè m’aporta només coses bones.

Et sents en forma amb molta il·lusió per fer-ho be . com van les darreres molèsties muscular que has patit. Oblidades, fent la guitza, encara?

Aquesta setmana encara he notat alguna molèstia. He anat amb compte a l’hora de triar els terrenys d’entrenament a peu i els ritmes de les series, però passada aquesta setmana he vist que la limitació que m’ha aportat quasi ha sigut un benefici ja que portava una mica massa d’entrenament a sobre. M’ha anat bé per descansar físicament i adonar-me que em puc trobar molt més ràpid en quant a sensacions.



A banda del campionat estatal, tens alguna cursa mes abans de finalitzar la temporada??

La setmana que ve intentaré anar a la triatló de Banyoles a entrenar la distancia. No tinc intenció de fer el sector de run perquè podria ser una mica massa carregant.( al final i tot entrenant va acabar en segon lloc absolut)
Després del ct. D’Espanya hi ha un parell de curses que m’agradaria fer, tant per aquí Catalunya, com fora, com el ct despanya de triatló sprint, però esperaré a veure que passa a Pontevedra per decidir si acabo o no la temporada.

Vols afegir alguna cosa mes està a les teves mans

Afegir que estic molt il·lusionat i amb moltes ganes d’acabar la temporada per començar la següent amb més força!